RING OSS:     0521 - 174 61
måndag 10-17, tisdag - onsdag 9-15, lunch 12.30-13
torsdag 9-13, Fredag stäng
Variabeldata

Variabeldata är ett samlingsnamn för trycksaker som kan anpassas per exemplar

Det enklaste exemplet är adressering och till de mer avancerade hör utskick som anpassas efter mottagaren genom byte av text- och bildinnehåll.

Personifierade produkter är anpassade efter mottagarens intresse eller grupp

Att använda variabeldata gör det möjligt att skräddarsy trycksaken för en grupp mottagare eller varje användare. I vårt fall kan det vara exempelvis diplom eller nummerlappar som varje produkt är unikt med sponsorlogo och nummer vid nummerlappar och vid diplom namn på mottagaren, gren och klass, bild på exempelvis pojkspelare eller flickspelare.

Filens utförande

Vi kan ta emot datafiler i flera format exempelvis excel blad men vi kan ta emot enklare filer också exempelvis komma separerad textfil (.txt) om Ni skapar en wordfil går det också bra men den måste vi konvertera efteråt. Nedan skrivexempel:

Elisabet Green, F16, flickor.jpg
Anna Berg, F10, flickor.jpg
Anders Jansson, P16, pojk.jpg

Special användning

Vi kan även använda variabeldata på jetong motiv till exempelvis pokaler eller medaljer. Normalt bruk för detta är endast variabeltext och inte motiv. Självklart kan vi hantera detta också men måste då hantera separerade listor för varje bild eller användning av annan programvara. Kontakta oss för mer information angående detta.